Side-Power Sleipner SX100 Plus Agterpropel med Touchpanel & Automatisk hovedstrømsafbryder

55.029,00 DKK
( 44.023,20 DKK )
Model/varenr.: SP-SX100PLUSPAKKESTD-2

Side-Power / Sleipner SX100 Plus Agterpropel med Touchpanel & Automatisk hovedstrømsafbryder

Thrusteren leveres komplet som en forseglet enhed, hvor man kun skal bruge et lille hul i bådens agterspejl til strøm- og styrekabel. Både hovedenheden og tilkoblingspunkterne er fuldstændig forseglede og enheden tilsvarer vores gnistfrie og hermetisk forseglede IP modeller. Dette gør at den er velegnet for installation i benzindrevne både.

paymentlogo paymentlogo paymentlogo

Pakken indeholder flg:

Model Vare
SX100/185.12V Hækthruster 100kg
8950 G Touchpanel
897612 Aut. Mainswitch 12V
ANL500 Sikring
6 1277-01.5m Manøvrekabel 4 ledet
6 1278-12m Manøvrekabel

 

Skyvekraft ved 10,5/21V* (kg) 100
Skyvekraft ved 12/24V* (kg) 116
Typisk båtstørrelse (ft • m) 35’ - 55’ • 10 - 17
Tunneldiameter - indvendig (mm) 185
Drivsystem Tvilling
Effekt ved 10,5/21V* (kW • Hp) 6,3 • 8,4
Spænding (V) 12
Vægt (kg) 57
Min. Batt. Hætte (CCA ** 12 / 24V) 750
Signaltype Analog

Intelligent overvågning
Dette er Side-Powers patenterede relæovervågning, som er en del af alle Side-Powers kontrolsystemer. Det beskytter mod potentielle fejl som kan opstå i systemer med højt strømforbrug, samtidig som det beskytter mod eventuelle brugerfejl. Systemet indeholde flere meget vigtige sikkerhedsfunktioner som stopper thrusteren automatisk hvis relæet skulle komme til at låse sig. Giver meget høj sikkerhed i et DC strømsystem med stort strømforbrug.

Forhindrer for hurtig retningsskifte på thrusteren for at beskytte motor og drivværk
Overvåger relæfunktionen for at forhindre at relæet låser sig
Stopper thrusteren automatisk hvis relæet skulle komme til at låse sig.

Q-prop ™
De nye femblads specialpropeller er et resultat af over to års udviklingsarbejde og tusindevis af tests. De er designet for at reducere larm, samt opretholde den høje effektiviteten som Side-Powers fireblads propeller. Det har lykkedes os at reducere larmen væsentlig, og vi har også øget trykkraften for de fleste modeller.

Reduktion af larm indtil 75%, målt under kontrollerede forhold
Forventet reduktion af larm i ”normalinstallationer” på 20-40%
Q-propeller tilgængelig for alle modeller bortset fra SH550
Færdige opgraderingssæt er tilgængelige for de fleste ældre SP-thrustere

Forseglet og livstidssmurt gearhus
Gearhuset leveres færdig fyldt med olie af bedste kvalitet som aldrig skal skiftes eller efterfyldes. Akseltætningen er en højkvalitets aksialtætning som Side-Power er alene om at bruge i thrustere. Dette sikrer problemfri drift og usædvanlig lang levetid.
Mekanisk tætning med overflader af keramik og karbon for lang levetid og vandtæthed.

Twin Propeller-System
To propeller kan give mere kraft i en begrænset tunneldiameter, end en enkelt propel giver. Dette system bruges i vores mellemliggende modeller, hvor højt tryk i en relativt lille tunneldiameter er vigtig. Dette system findes på modellerne med 80, 100, 120, 130 og 150 kg fremdrift.

Galvanisk isolerede gearhus
Dette betyder at motoren og motorbraketten er galvanisk skilt fra gearhuset. I tilfælde af krybstrøm, eller en kortslutning, vil gearhuset, og alle dele af thrusteren som er nedsænket i vand, derved være beskyttet mod tæring.
Galvanisk skille opnås ved at benytte foringer af kompositmateriale rundt gearhalsen og rundt fæstebolte. Mellem motor og drivaksel på gearhus benyttes en fleksibel kobling i gummi.
Kun tilgængelig på DC elektriske thrustere med fleksibel kobling

Gnistsikret og stænksikker
For at kunne tilbyde pålidelige og sikre motorer til alle slags installationer, producerer Side-Power en indkapslet motorenhed for hækthrusterinstallationer hvor der er behov for en vand- og/eller gnistsikret motor. Det er nødvendigt at bruge en IP-sikret motor dersom der er fare for at den kan komme i kontakt med benzindamp, gas eller vand. Motorerne er helt tætte og gnistfrie i henhold til ISO8846. De er således godkendt for installation i rum med benzinmotorer, drivstoftank eller batteribank.

For at kunne bygge gastætte og gnistfrie motorer bliver motor og hovedrelæ bygget ind i et kompositdæksel med hermetisk forsegling. Strømkabler og kontrolkabel er allerede monteret via tætte gennemføringer for tilkobling på en tør placering.

En stor fordel med IP motorer er at de ikke skades af vandsprøjt i bådens kølsvin, men det er vigtig at mærke sig at den ikke er beregnet for permanent montering under vand.

Reservedele

Installationsmanual

spacer