- Forside
- Omkring Motoren
- Indenbordsmotorer / Reservedele
- Reservedele til Volvo Penta motorer fra Orbitrade
- Volvo Penta Servicesæt med Anode samt Bælge
- Tilbud 2022
- Ankering & Fortøjninger
- Bådpleje & Vedligeholdelse
- Dæksudstyr, Interiør, befæstigelse
- Flag / Yachtflag
- Gaveartikler
- Gummibåde
- El ombord
- Elektronik / Navigation
- Radio - TV - Musikanlæg til båden
- Rigudstyr til Sejlbåden
-
Omkring Motoren
- Offeranoder / Zinkanoder
-
Indenbordsmotorer / Reservedele
-
-
-
- Volvo Penta Filter
-
- Volvo Penta div. pakninger og sæt
- Olie og Smøremidler fra Orbitrade
- Volvo Penta Elsystem
-
- Volvo Penta Styring
- Propeller / Tilbehør til Volvo Penta
- Volvo Penta Filter & Impeller Servicesæt
- Volvo Penta Anoder
- Volvo Penta Servicesæt med Anode samt Bælge
- Se her hvilken Service-dele din Volvo Penta motor bruger
-
- Yanmar Reservedele
- Aksel Propelsystem
- Vetus Reservedele
- Mercruiser / Reservedele
- Servicering af Indenbordsmotorer
-
- Motor reservedele
- Motor tilbehør
- Motor instrumenter
- Slanger & Spændebånd
- Påhængsmotorer / Reservedele
- Propellere til Mercruiser / Mercury motorer.
- Pantry, Toilet VVS
- Køl & Varme
- Sejlertøj
- Sikkerhed ombord
- Styring / Kontrolbokse
- Vinteropbevaring
- Outlet
- Download Divs. kataloger
- Special ordre
- Mærker
Volvo Penta Servicesæt med Anode samt Bælge
Volvo Penta Servicesæt med Anode samt Bælge
Hvad er forskellen på zink anode og aluminum anode.
En Aluminiums anode kan normalvis erstatte den traditionelle zink anoder.
Aluminiums anoder har nogle fordele frem for den traditionelle zink anoder.
Legeringen, som aluminiums anoden er lavet af har større negativ ladning end zink, samt en længere levetid, hvilket betyder at anoden er mere aktiv og over en længere periode.
I alt producerer en aluminiums anode ca. 70% flere Amp/Timer i dens levetid, end en modsvarende traditionel zink anode. Derudover halverer du vægten og sparer lidt på prisen.
Vigtigt: Der må ikke være fysisk forbindelse mellem alu- og zinkanoder, da aluanoden i så fald vil beskytte zinkanoden, og dermed vil man ikke fordele tæringen.
Sådan monter du anoden:
Når to forskellige metaller er forbundet i saltvand, opstår der galvanisk strøm, der ”æder” af det mindst ædle metal. For at undgå dette, monterer man en anode under vandet. Der skal være god kontakt, og anoden må ikke overmales. Forbindelsen kan f.eks.være et kraftigt el-kabel, en kobbertråd eller et metalbånd. Anoden monteres parallelt med bådens længdeakse, og forbindes til de metaldele, der skal beskyttes. -det kan f.eks. være skruen, rorbeslaget, motoren eller skrueakslen.









