Side-Power Bov/Hækpropel Pakke SX50 Pod Pro med Touchpanel, Variabel Hastighed & Automatisk hovedstrømsafbryder

68.585,00 DKK
( 54.868,00 DKK )
Model/varenr.: SP-SX50PODPROSPAKKESTD-1

Side-Power Bov/Hækpropel Pakke SX50 Pod Pro med Touchpanel, Variabel Hastighed & Automatisk hovedstrømsafbryder

Denne model er med proportionel hastighedskontrol

Vores nye eksterne thrustere er de mest kompakte eksterne thrustere i verden og giver mulighed for installation i både, der tidligere ikke kunne passe til en thruster.

Ved at tilføje Hydropod low drag-dækslet kan de nye SX-modeller monteres under skroget i vandstrømmen til lav- og mellemhastighedsfartøjer som både bov- og akterpropeller.

paymentlogo paymentlogo paymentlogo

Hydrodynamisk optimeret til minimum træk
En typisk sejlbåd i intervallet 32 ​​- 38 fod har brug for en trykækvivalent på omkring 250 - 400 kg fra hovedmotoren for at nå en marsjfart på 7,5 knob. Fra avanceret computeranalyse vil det typiske tilføjede træk fra Hydropoden ved denne hastighed være mindre end 3 kg!

Der er mange variabler, der vil påvirke det faktiske tilføjede træk på en bestemt installation, men generelt, medmindre det bruges på en meget let konkurrence sejlbåd, vil det tilføjede træk ikke være mærkbart.

Perfekt til både med en flad eller overfladisk forkøl som både bue og agterpropeller
Eksterne pod -thrustere kan ofte placeres længere mod buen end tunnelpropeller, hvilket giver betydeligt "mere" tryk på grund af vægtarmprincippet
Kraftig og holdbar polyurethan støbt med forstærkninger i komposit og rustfrit stål
Deformation frontal zone reducerer overgang af kræfter til skroget og fastgørelseselementer i tilfælde af sammenstød
Optimal hydrodynamik med minimalt træ

Pakken indeholder flg.:

Model Vare
SX50/140-50mm Thruster under bund
PJC211 Kontrolpanel single
897712 Aut. Mainswitch 12V
ANL325 Sikring 325 Amp
S-link  Kabelsæt S-link
Skyvekraft ved 12/24V* (kg • lbs) 62 • 136
Skyvekraft ved 10,5/21V* (kg • lbs) 55 • 110
Typisk båtstørrelse (ft • m) 27' - 37' • 8 - 11
Tunneldiameter - indvendig (mm • in) 140 • 5,5 "
Drivsystem Enkelt
Effekt ved 10,5/21V* (kW • hp) 2,8 • 3,75
Spænding (V) 12
Vægt (kg • lbs) 19,3 • 42,5
Min. Batt. Hætte (CCA ** 12 / 24V) 380
Signaltype Analog

Side-Power PRO-thrustere leveres med proportionel hastighedskontrol, der giver mere præcis manøvredygtighed under alle forhold. Ved at begrænse effekten i rolige vejrforhold får du en markant støjreduktion i forhold til standard thrustere, og du kan køre thrusteren betydeligt længere. Den øgede køretid vil være nyttig, hvis du installerer en PRO -model både som en Bovpropel og Hækpropel

Inkluderet i kontrolpanelet er en HOLD -funktion, der kan skubbe båden sidelæns mod molen, så du kan håndtere endnu større både helt alene. Proportionelle thrustere er også langt det bedste valg, hvis du vil integrere thrustere i en joystickbetjening.

Et DC Speed ​​Control -system består af et proportionelt kontrolpanel, en effektregulator og en elektrisk DC -thruster med opgraderet temperatursensor og elektronikstyring. Systemet kan let tilsluttes S-Link ™

Intelligent overvågning
Dette er Side-Powers patenterede relæovervågning, som er en del af hvert Side-Power-kontrolsystem. Det beskytter mod potentielle fejl, der kan forekomme i systemer med højt strømforbrug, samtidig med at det beskyttes mod eventuelle brugerfejl. Systemet indeholder flere meget vigtige sikkerhedsfunktioner, der stopper thrusteren automatisk, hvis relæet skulle låse. Giver meget høj sikkerhed i et jævnstrømssystem med højt strømforbrug.

Forhindrer for hurtige retningsændringer på thrusteren for at beskytte motoren og drivlinjen
Overvåger relæfunktion for at forhindre relæet i at låse
Stopper thrusteren automatisk, hvis relæet skulle låse.

To kontraroterende propeller
To kontraroterende propeller giver det størst mulige tryk i en lille tunneldiameter. Systemet bruges i de største thrustere, hvor meget højt tryk er vigtigt. Dette system findes på modellerne med 170, 210, 240 og 285 kg fremdrift.

Side-Power forseglet Gearkasse
Forseglet og levetids smurt gearkasse
Gearkassen leveres fyldt med olie af bedste kvalitet, der aldrig må udskiftes eller genopfyldes. Akseltætningen er en aksial tætning af høj kvalitet, som Side-Power er den eneste, der skal bruges i thrustere. Dette sikrer problemfri drift og usædvanlig lang levetid.

Mekanisk tætning med keramiske og carbonoverflader for lang levetid og vandtæthed.
Galvanisk adskillelse fra siden
Galvanisk isoleret gearhus
Det betyder, at motoren og motorbeslaget er galvanisk adskilt fra gearhuset. I tilfælde af lækstrøm eller kortslutning er gearkassen og alle dele af thrusteren, der er nedsænket i vand, beskyttet mod korrosion.

Galvanisk adskillelse opnås ved at anvende kompositter af kompositmateriale omkring tandhjulshalsen og omkring monteringsbolte. Fleksibel gummikobling bruges mellem motoren og drivakslen på gearkassen
Fås kun på DC elektriske thrustere med fleksibel forbindelse.

Side-Power Q-prop ™
Q-prop ™
De nye specialblade med fem blade er resultatet af over to års udviklingsarbejde og tusindvis af test. De er designet til at reducere støj samt opretholde den høje effektivitet af Side-Power fire-bladede propeller. Ikke alene lykkedes det os at reducere støj betydeligt, vi øgede også kraften til de fleste modeller.

Støjreduktion op til 75%målt under kontrollerede forhold
Forventet støjreduktion i "normale installationer" på 20-40%
Q-prop ™ propel fås til alle modeller undtagen SH550
Færdig opgraderingssæt er tilgængelige til de fleste ældre SP -thrustere.

Side-Power S-link ™
S-link ™ digital signaloverførsel
S -link ™ er et CAN -baseret system med intelligent kommunikation mellem alle tilsluttede enheder, ligesom et computernetværk. S-Link digital signaloverførsel bruges på alle SR (nedfældelige) og SEP (effektregulerede) modeller.

Runde, kompakte og vandtætte stik med unik form og farvekode til nem og sikker installation. Kontakterne måler 15 mm i diameter.
Ubegrænset mængde information kan sendes via kun et kabel
Driftsinformation fra systemet vises direkte på kontrolpanelet
Intelligent fejlfinding

Installationsmanual

spacer