VICTRON VE.BUS BMS V2
1.598,00 DKK
(
1.278,40 DKK
)
Model/varenr.:
BP-70776
Næste generation af VE.Bus BMS V2 VE.Bus BMS V2 er næste generation af VE.Bus Battery Management System (BMS) til Victron Energy Lithium Battery Smart-batterier. Disse batterier er lithiumjernfosfat (LiFePO4) batterier og fås i 12,8 V eller 25,6 V og med flere kapaciteter. De kan forbindes i serie, parallel og serie/parallel for at skabe en batteribank til systemspændinger på 12 V, 24 V eller 48 V. Det maksimale antal batterier i et system er 20, hvilket giver en maksimal energilagring på 84 kWh i et 12 V anlæg og op til 102 kWh i et 24 V¹ og 48 V¹ anlæg. Den er designet til at arbejde med og beskytte lithium-batterierne i systemer, der har Victron-invertere eller invertere/opladere, der har VE.Bus-kommunikation. Beskyttelse af hver enkelt celle i et Victron Lithium Battery Smart Battery For pålidelig og sikker drift skal et LiFePO₄-batteri overvåges og beskyttes mod over- og underspænding i nogen af de individuelle celler, såvel som over- eller undertemperatur. Udvalget af Victron Lithium Battery Smart-batterier omfatter integreret cellespændingsovervågning, cellespændingsbalancering og temperaturovervågning. Hvis cellespændingen eller batteritemperaturen er uden for det tilladte område, kommunikeres dette til BMS via to BMS kabler med runde M8 stik. I multi-batteri-systemer er BMS-kablerne for hvert batteri forbundet i serie (daisy chained) med det første og sidste BMS-kabler forbundet til BMS. Baseret på status for Victron Lithium Battery Smart-batteriet eller -batterierne, vil BMS: Generere et præ-alarmsignal for at advare om forestående celleunderspænding. Deaktiver invertering i VE.Bus inverter eller inverter/lader via VE.Bus, og deaktiver andre belastninger via "load disconnect" terminalen i tilfælde af celleunderspænding. Deaktiver opladning i VE.Bus invertere eller inverter/opladere via VE.Bus, deaktiver VE.Direct og VE.Can solcelleopladere via en GX enhed og deaktiver andre opladere via "charge disconnect" terminalen i tilfælde af en celle underspænding, under eller over temperatur. Kommunikation med VE.Bus produkter MultiPlus, Quattro eller Phoenix invertere er forbundet til "MultiPlus/Quattro" porten med et standard RJ45 UTP kabel. BMS deaktiverer invertering i tilfælde af en celleunderspænding og deaktiverer opladning i tilfælde af en celleoverspænding eller temperatursituation. Kommunikation med eksterne enheder En GX-enhed (såsom en Cerbo GX), Digital Multi Control panel (DMC) eller en VE.Bus Smart dongle (inklusive alle kombinationer) kan tilsluttes til BMS via "Remote panel"-porten. Alt dette tilbehør kan bruges sammen med BMS'et til at fjernstyre VE.Bus-inverteren eller omskifterens/opladerens kontaktposition (tænd/sluk/kun oplader). Ekstra strømindgangs- og udgangsterminaler BMS har en dedikeret strømudgangsterminal (GX-strøm) til en GX-enhed og en hjælpestrømindgangsterminal (Aux-in) til en ekstern jævnstrømskilde, såsom en AC/DC-adapter. I tilfælde af en systemnedlukning forsynes GX med strøm via hjælpeindgangen eller afbrydes for at forhindre yderligere batteriafladning. Fjernterminaler Disse terminaler kan bruges til at tænde eller slukke for BMS. Når BMS er slukket, er begge udgange frit svævende, så belastninger og opladere er slukket. Der er to fjernterminaler, nemlig "Remote L" og "Remote H". Det er muligt at tilslutte en tænd/sluk-kontakt eller en relækontakt mellem L og H for at tænde eller slukke for BMS. Alternativt kan terminal H skiftes til batteriets positive pol, eller terminal L skiftes til batteriets negative pol. LED-indikatorer BMS har følgende LED-indikatorer: Status (blå): Lyser kortvarigt cirka hvert 10. sekund for at angive normal drift. Temp eller Cell >4 V (rød): Lyser, når ladeafbryderudgangen er lav på grund af celleoverspænding eller overtemperatur. Celle >2,8 V (blå): Lyser, når belastningsafbrydelsesudgangen er høj, og battericellespændingerne er over 2,8 V. ¹ For at reducere den nødvendige balanceringstid anbefaler vi at bruge så få forskellige batterier i serie som muligt til applikationen. 24 V systemer bygges bedst med 24 V batterier. Og 48 V-systemer bygges bedst med to 24 V-batterier i serie. Selvom alternativet, fire 12V-batterier i serie, vil fungere, vil det kræve mere periodisk balanceringstid. F