Side-Power Pakke SRV100 Plus, Nedfældbar Bovpropel, Touchpanel & Automatisk Hovedafbryder
SRV-thruster-serien er flangemonteret thrustere hvor thrusterdelen boltes fast i en underdel som støbes ind i skroget. Dette medfører enklere installation ved forskellige skrogtyper og materialevarianter, enten ved serieproduktion eller ved enkeltinstallation.
Thrustere med 185 mm tunneldiameter har 1 stk. hurtig og kraftfuld aktuator for hurtig og sikker hævning/sænkning af thrusteren. Når det gælder thrustere med 250 mm tunneldiameter har disse 2 stk. hurtige og kraftfulde aktuatorer for at opretholde den hurtige hæve/sænke-mekanismen da der er større kræfter og modstand involveret.
Fordele:
Fordele:
Løs bundramme forenkler installationen
Plug and play S-link™ tilkobling for kontrollpanel
Knæknåle frigiver lugen i tilfælde af en kollision
Fast motor på gearkassen - ingen intern bevægelse under brug giver sikrere kabelforbindelser
Kompakt konstruktion
Pålidelig sænke / lukke konstruktion med automatisk sikring
Hurtig klar til brug. ca. 3 - 5 sekunder
Brugervenligt betjeningspanel med statusvisning
Q-propel
Forhåndsfyllte girhus - ingen service
Galavanisk sikring
IPC -intelligens for ekstra sikkerhed
Model | Vare |
SRV100/185T-12V | Retract Bovpropel |
SRF-185-GRP | Monteringsflange |
8700 | Singel Touchpanel |
897712 | Automatisk Hovedafbryder |
ANL500 | Sikring |
S-Link | Kabelsøt Standard |
A mm | B mm | C mm | D mm | E min mm | F mm | G mm | G m.hyd-motor | H mm |
450 | 564 | 185 | 335 | 359 | 234 | 513 | 353 | 185 |
Skyvekraft ved 10,5/21V* (kg) | 100 |
Skyvekraft ved 12/24V* (kg) | 116 |
Typisk båtstørrelse (ft • m) | 35’ - 55’ • 10 - 17 |
Tunneldiameter - indvendig (mm) | 185 |
Drivsystem | Tvilling |
Effekt ved 10,5/21V* (kW • Hp) | 6,3 • 8,4 |
Spænding (V) | 12 |
Vægt (kg) | 44 |
Min. Batt. Hætte (CCA ** 12 / 24V) | 750 |
Signaltype | Digitalt S -link |
Intelligent overvågning
Dette er Side-Powers patenterede relæovervågning, som er en del af alle Side-Powers kontrolsystemer. Det beskytter mod potentielle fejl som kan opstå i systemer med højt strømforbrug, samtidig som det beskytter mod eventuelle brugerfejl. Systemet indeholde flere meget vigtige sikkerhedsfunktioner som stopper thrusteren automatisk hvis relæet skulle komme til at låse sig. Giver meget høj sikkerhed i et DC strømsystem med stort strømforbrug.
- Forhindrer for hurtig retningsskifte på thrusteren for at beskytte motor og drivværk
- Overvåger relæfunktionen for at forhindre at relæet låser sig
- Stopper thrusteren automatisk hvis relæet skulle komme til at låse sig.
Q-prop™
De nye femblads specialpropeller er et resultat af over to års udviklingsarbejde og tusindevis af tests. De er designet for at reducere larm, samt opretholde den høje effektiviteten som Side-Powers fireblads propeller. Det har lykkedes os at reducere larmen væsentlig, og vi har også øget trykkraften for de fleste modeller.
- Reduktion af larm indtil 75%, målt under kontrollerede forhold
- Forventet reduktion af larm i ”normalinstallationer” på 20-40%
- Q-propeller tilgængelig for alle modeller bortset fra SH550
- Færdige opgraderingssæt er tilgængelige for de fleste ældre SP-thrustere
Forseglet og livstidssmurt gearhus
Gearhuset leveres færdig fyldt med olie af bedste kvalitet som aldrig skal skiftes eller efterfyldes. Akseltætningen er en højkvalitets aksialtætning som Side-Power er alene om at bruge i thrustere. Dette sikrer problemfri drift og usædvanlig lang levetid.
- Mekanisk tætning med overflader af keramik og karbon for lang levetid og vandtæthed.
Twin Propeller-System
To propeller kan gi mer skyvekraft i en begrenset tunneldiameter enn det en enkelt propell gir. Dette systemet benyttes i våre mellommodeller der hvor høy skyvekraft i relativt liten tunneldiameter er viktig. Dette systemet finner du på modellene med 80, 100, 120, 130 og 150kg skyvekraft.
Galvanisk isolerede gearhus
Dette betyder at motoren og motorbraketten er galvanisk skilt fra gearhuset. I tilfælde af krybstrøm, eller en kortslutning, vil gearhuset, og alle dele af thrusteren som er nedsænket i vand, derved være beskyttet mod tæring.
- Galvanisk skille opnås ved at benytte foringer af kompositmateriale rundt gearhalsen og rundt fæstebolte. Mellem motor og drivaksel på gearhus benyttes en fleksibel kobling i gummi.
- Kun tilgængelig på DC elektriske thrustere med fleksibel kobling
S-link™ digital signaloverføring
S-Link™ er et CAN-baseret system med intelligent kommunikation mellem alle tilkoblede enheder, og minder om et computernetværk. S-Link™ digital signaloverføring benyttes på alle SR (nedfældbare) og SEP (effektregulerede) modeller.
Hovedfordele:
- Runde, kompakte og vandtætte kontakter med unik form- og farvekode for enkel og sikker installering. Kontakterne måler 15mm i diameter.
- Ubegrænset mængde information kan sendes gennem kun et kabel
- Driftsinformation fra systemet vises direkte på kontrolpanelet
- Intelligent fejlsøgning