Side-Power SE120/215T, 24 Volt Bovpropel motor

26.460,00 DKK
( 21.168,00 DKK )
Model/varenr.: SP-SE120/215T-24V

Med et stigende behov for høj trykkraft, og for at thrusteren skal kunne tilpasses hver enkelt skrogform og størrelse, lancerede Side-Power, i 2010, en helt ny tunneldiameter på 215mm. Denne dækker over afstanden mellem de godt etablerede tunneldiametrene på 185mm og 250mm.

paymentlogo paymentlogo paymentlogo

Med et stigende behov for høj trykkraft, og for at thrusteren skal kunne tilpasses hver enkelt skrogform og størrelse, lancerede Side-Power, i 2010, en helt ny tunneldiameter på 215mm. Denne dækker over afstanden mellem de godt etablerede tunneldiametrene på 185mm og 250mm.

Dette er en tunneldiameter som gør sig gældende for motorbåde på omkring 50 fod. Disse både er de sidste år blevet mere voluminøse, og dette medfører øgede forventninger til thrusterene. Mange sejlbåde med denne størrelse har haft problemer med at montere 250mm tunneldiameter. Her vil den nye tunneldiameter være et fortræffeligt valg.

SE120/215T leveres med alle de vigtige og unikke Side-Power funktioner, og kan bruges som bovpropel eller hækthruster.

A mm B mm  C mm  D mm E min mm F mm F recommendede mm  G min. mm G max. mm 
215 · 389  245  250 215 280 560

 

 

 


Skyvekraft ved 10,5/21V* (kg) 120
Skyvekraft ved 12/24V* (kg) 139
Typisk båtstørrelse (ft • m) 42’ - 60’ • 13 - 18
Tunneldiameter - innvendig (mm) 215
Drivsystem Twin
Effekt ved 10,5/21V* (kW • Hp) 6,4 • 8,55
Spenning (V) 24
Vekt (kg) 34
Min. Batt. Kap (CCA**12/24V) 400
Signaltype Analog
Intelligent overvågning ;king Logo

Intelligent overvågning

Dette er Side-Powers patenterede relæovervågning, som er en del af alle Side-Powers kontrolsystemer. Det beskytter mod potentielle fejl som kan opstå i systemer med højt strømforbrug, samtidig som det beskytter mod eventuelle brugerfejl. Systemet indeholde flere meget vigtige sikkerhedsfunktioner som stopper thrusteren automatisk hvis relæet skulle komme til at låse sig. Giver meget høj sikkerhed i et DC strømsystem med stort strømforbrug.

  • Forhindrer for hurtig retningsskifte på thrusteren for at beskytte motor og drivværk
  • Overvåger relæfunktionen for at forhindre at relæet låser sig
  • Stopper thrusteren automatisk hvis relæet skulle komme til at låse sig.
 
Q-prop™ Logo

Q-prop™

De nye femblads specialpropeller er et resultat af over to års udviklingsarbejde og tusindevis af tests. De er designet for at reducere larm, samt opretholde den høje effektiviteten som Side-Powers fireblads propeller. Det har lykkedes os at reducere larmen væsentlig, og vi har også øget trykkraften for de fleste modeller.

  • Reduktion af larm indtil 75%, målt under kontrollerede forhold
  • Forventet reduktion af larm i ”normalinstallationer” på 20-40%
  • Q-propeller tilgængelig for alle modeller bortset fra SH550
  • Færdige opgraderingssæt er tilgængelige for de fleste ældre SP-thrustere
 
Side-Power Sealed Drive

Forseglet og livstidssmurt gearhus

Gearhuset leveres færdig fyldt med olie af bedste kvalitet som aldrig skal skiftes eller efterfyldes. Akseltætningen er en højkvalitets aksialtætning som Side-Power er alene om at bruge i thrustere. Dette sikrer problemfri drift og usædvanlig lang levetid.

  • Mekanisk tætning med overflader af keramik og karbon for lang levetid og vandtæthed.
 
Side-Power Twin Propeller-System

Twin Propeller-System

To propeller kan gi mer skyvekraft i en begrenset tunnel­diameter enn det en enkelt propell gir. Dette systemet ­benyttes i våre mellom­modeller der hvor høy skyvekraft i relativt liten tunneldiameter er viktig. Dette systemet finner du på modellene med 80, 100, 120, 130 og 150kg skyvekraft.

 
Side-Power Galvanisk isolerede gearhus

Galvanisk isolerede gearhus

Dette betyder at motoren og motorbraketten er galvanisk skilt fra gearhuset. I tilfælde af krybstrøm, eller en kortslutning, vil gearhuset, og alle dele af thrusteren som er nedsænket i vand, derved være beskyttet mod tæring.

  • Galvanisk skille opnås ved at benytte foringer af kompositmateriale rundt gearhalsen og rundt fæstebolte. Mellem motor og drivaksel på gearhus benyttes en fleksibel kobling i gummi.
  • Kun tilgængelig på DC elektriske thrustere med fleksibel kobling

 


 

spacer