Kategorier
- Ankering & Fortøjninger
- Bådpleje, Vedligeholdelse & interiør
- Kaleche, søgelænder og presenning
- Dæksudstyr, Interiør, befæstigelse
- Flag / Yachtflag
- Gaveartikler
- Gummibåde
- El-ombord
- Elektronik / Navigation
- Styrestole / Borde / Kapokpuder
- Radio - TV - Musikanlæg til båden
- Rigudstyr til Sejlbåden
-
Omkring Motoren
- Uoriginale Impellere til bådmotor
- Orginale Volvo Penta dele
-
-
-
- Volvo Penta Filter
-
- Volvo Penta div. pakninger og sæt
- Olie og Smøremidler fra Orbitrade
- Volvo Penta Elsystem
-
- Volvo Penta Styring
- Propeller / Tilbehør til Volvo Penta
- Volvo Penta Filter & Impeller Servicesæt
- Volvo Penta Anoder
- Volvo Penta Servicesæt med Anode samt Bælge
- Se her hvilken Service-dele din Volvo Penta motor bruger
-
- Mercruiser Motorer / Reservedele
- Yanmar Motorer / Reservedele
- Bukh Reservedele
- Vetus Motorer / Reservedele
- Mercury påhængsmotorer / Reservedele
- Suzuki Påhængsmotorer / Reserverdele
- Honda Påhængsmotorer / Reservedele
- Servicedele til Yamaha Påhængsmotor
- Propellere til Mercruiser / Mercury motorer.
- Servicering af Indenbordsmotorer
- Aksel / Propelsystemer
- Offeranoder / Zinkanoder
- Divs. Motor reservedele
- Motor tilbehør
- Motor instrumenter mm.
- Brændstoftanke
- Motor vedligeholdelse
- Slanger & Spændebånd
- El-Påhængsmotor
- Sådan Vinteropbevar du din påhængsmotor
- Ferskvandskølning Til Volvo Penta og Yanmar
- Pantry, Toilet VVS
- Sejlertøj
- Sikkerhed ombord
- Styring / Kontrolbokse
- Bovpropeller
- Vandsport
- Vinteropbevaring
- Varme til båden
- Tips & tricks fra Hjertmans
- Special ordre
- Mærker
Tilpas udvalg
Rotorer
Rotorer til Volvo Penta motorer
Hvad gør en Rotor
Rotoren sidder på en strømførende aksel, som igen sidder inde i dit strømfordelerdæksel.
Akslen roterer rundt i samme takt som motoren.
På toppen af denne aksel er rotoren monteret, og rotoren kan nærmest betragtes som en propel med en kontaktflade i den ene ende.
Henover akslen med rotoren sættes strømfordelerdækslet. På indersiden af dette er der det antal kontaktflader, som motoren har tændrør. Når rotoren roterer, får den altså skiftevis kontakt med kontaktfladerne på indersiden af dækslet. På ydersiden af strømfordelerdækslet er der stik til at montere kabler på.
Disse stik er forbundet med kontaktfladerne på indersiden. Kablerne forbindes således til tændrørene.